2024/04/19     י"א ניסן התשפ"ד

יקב ברקן היקב הכשר הגדול בעולם (במתקן אחד)

"יקב ברקן הוא היקב הכשר למהדרין הגדול בעולם היהודי והמעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות"

היינות משווקים ל - 54 מדינות בעולם, שבחלקן הגדול קהילות יהודיות

"יקב ברקן, הוא היקב הכשר, הגדול בהיקפו בעולם היהודי והמעוטר ביותר בפרסי איכות ואותות זהב בתחרויות יין בינלאומיות" – את הדברים אמר שמואל בוקסר, מנכ"ל יקבי ברקן, בסיור לאנשי תקשורת במרכז המבקרים של "יקבי ברקן" בקיבוץ חולדה. בוקסר גילה, כי יינות ברקן משווקים ב - 54 מדינות ברחבי העולם, שברבות מהן קיימות קהילות יהודיות.

בדבריו סקר המנכ"ל את התפתחות היקב, כאשר המפנה הגדול הסתמן עם מעבר היקב לקיבוץ חולדה, שבשפלת יהודה, שם נבנה יקב חדש ומשוכלל, המצויד באמצעי הייצור מהמתקדמים בעולם. היקב כולל מעבדות, חוות של מכלים גדולים, מרכז מילוי ואחסון ומרכז שיווק ולוגיסטיקה. יקבי ברקן חולשים על מעל 10,000 דונם כרמים בכל אזורי הגידול בארץ. ליקב עשרות זנים הפרוסים בין הכרמים, כאשר כל זן מותאם לאזורי הגידול הטובים ביותר עבורו. הכרמים פזורים, ממצפה רמון לאורך הנגב, חבל לכיש, מישור החוף, השפלה הפנימית ושפלת יהודה, הגליל העליון ורמת הגולן. הפריסה הארצית של הכרמים מאפשרת מגוון רחב ביותר של טעמים ואיכויות. "הבעלות על הכרמים, מאפשרת לקבוע ב- 100% את דרך הגידול ומונעת ניגודי אינטרסים הקיימים לפעמים בין הכורם ליינן. העיקרון ש"יין טוב מתחיל בגפן איכותית" מיושם במלואו והתוצאות מדברות בעד עצמן", הוסיף המנכ"ל.

יינות ברקן זכו במספר הגדול ביותר של מדליות זהב וזהב כפול בתחרויות בינלאומיות, בין השנים 2008-2015. המנכ"ל תולה זאת בזכות המגוון העצום של זני הענבים ואזורי הגידול, שיטות התסיסה והשאיפה למצוינות. 

הרב יוסף פרומוביץ', משגיח הכשרות הראשי מטעם בד"צ חוג חתם סופר פ"ת, סקר את מערך הכשרות הקפדני המפקח על ייצור היינות. יינות ברקן מיוצרים בכשרות מהודרת של בד"צ חוג חתם סופר פתח תקווה, בד"צ בית יוסף ובנוסף מערכת הכשרות של ה-OK. "כל הליכי הייצור החל מנטיעת הכרמים, דרך הטיפול היומיומי בהם, הבציר, הייצור, מילוי הבקבוקים והפיקוק הכל נעשה בתכלית ההידור תחת עיניהם הפקוחה של שלושה משגיחי כשרות במשרה מלאה, בנוסף לעובדים שומרי תו"מ כמתחייב". הרב פרומוביץ הדגיש, כי במהלך 19 השנים בהם הוא משמש כמשגיח ראשי ביקב מעולם לא נתקל בסירוב ההנהלה לדרישה כלשהי בתחום הכשרות. מערכות כשרות ורבנים מכל העולם וחוגי יהדות התורה, מבקרים מעת לעת ביקבי ברקן, לומדים על פיקוח הכשרות ומאמצים שיטות שונות שהונהגו בברקן כדי להבטיח את איכות הכשרות.

בהמשך הביקור, סיירו המשתתפים ביקב ועמדו מקרוב אחר תהליך הייצור המרתק של יינות ברקן.

 

בסוף הסיור, הוזמנו המשתתפים לטעימה מהיינות של יקבי ברקן, בצמוד להסבריו המחכימים של היינן ר' צחי מלצר, שמאחוריו וותק וניסיון עשיר ביקבים שונים. מומחה היין  הסביר על סוגי היינות, הניחוחות, גווני הצבע ודקויות הטעמים השונות בין סוגי היין.

לעמוד היקב